12 May 2013

Kartun Juga Ada Manfaatnya



Assalamualaikum..
Jika anda perasan, hari ini terlebih rajin sikit. Alhamdulillah...Allah bagi kekuatan
Lagi satu, semalam sahabat karib saya mengatakan blog saya 'so inspiring'...Alhamdulillah...Thanks Faiz.. Kata2nya menyebabkan saya lebih bersemangat.
 
Dalam segmen relaksasi kali ini, saya mahu kongsikan kata2 yang menarik dari kartun2 yang terkenal. Ketika lapang, cerita kartun lah yang menjadi pilihan saya, berbanding cerita aksi, seram dsb.
 
Tak matang?
Pada pendapat saya, menonton kartun juga mendatangkan manfaat kerana kebelakangan ini produser2 di luar sana berlumba2 melahirkan kartun yang membawa maksud/motif tertentu.
 
Nak tahu apa motifnya?
Enjoy... dengan gambar2 yang saya kepilkan disini.
(thanks to www.memecenter.com)
 
 
 
 
Friends may come, and friends may leave, but they are our friends, and we will love them forever
(Sahabat datang dan pergi, tetapi mereka adalah sahabat kita dan kita sayangkan mereka selamanya

Toy Story - 1995

 
 
 Together, even the smallest can achieve the greatest goal
(Bersama2, walaupun kecil, mampu capai matlamat yang paling besar)
A Bug's Life - 1998

No matter what, we will give everything for those we care for
(Walau apapun terjadi, kita akan melakukan apa sahaja demi orang yang kita cakna)

Monster's Inc. - 2001

For our children, we will do anything
(Demi anak, kita akan lakukan apa sahaja)
Finding Nemo - 2003

Family, more than anything, makes this life worth living
(Keluarga, lebih dari apa sahaja, menjadikan kehidupan lebih bererti)
The Incredible's - 2004

The greatest victories are the people we meet along the way
(Kejayaan terbesar adalah mereka yang kita temui sepanjang perjalanan)
Cars - 2006

What we can achieve is determined by us and us alone
(Perkara yang kita boleh capai adalah bergantung pada diri sendiri)
Ratatouille - 2007

There is no greater wonder in the universe than the love we hold for others
(Tiada keajaiban yang terbesar berbanding kasih-sayang pada yang lain)
Wall-E - 2008

The adventure never ends
(Pengembaraan tidak pernah tamat)
Up - 2009
 
 
 

No comments:

Post a Comment